افزایش ظرفیت تولید دو شرکت داروسازی آستان قدس

با توجه به افزایش میزان مصرف سرم تزریقی و کمبود آن در برخی استان ها، دو شرکت داروسازی آستان قدس رضوی توان خود را برای کمک به جبران کمبود این دارو به کار گرفته اند.

داروسازی ثامن و شیراز سرم، دو شرکت زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی هستند که تولید سرم تزریقی، یکی از حوزه‌های فعالیت آن‌ها است. 

این دو شرکت، تابستان امسال و در موج پنجم کرونا که کشور با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تامین سرم مورد نیاز بیماران کرونایی مواجه شد، ظرفیت تولید خود را به حداکثر رساندند تا به سهم خود، درد و رنج بیماران را کاهش دهند.  

هدف گذاری برای تولید ماهانه ۵ میلیون بطری سرم در داروسازی ثامن 

مهندس مجید طبسی مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در اینباره گفت: با هدف کمک به نظام بهداشت و درمان کشور و تامین نیاز بیماران، ظرفیت تولید سرم در داروسازی ثامن افزایش یافته است و میزان تولیدات از ۳.۵ میلیون بطری سرم در ماه، به حدود ۵ میلیون خواهد رسید.  

تولیدات شیراز سرم به روزانه ۸ هزار بطری می‌رسد 

دکتر جابر مهدیار، رئیس هیئت مدیره شرکت شیراز سرم هم اعلام کرد: این شرکت در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خود در حال تولید روزانه شش هزار بطری سرم برای تأمین نیاز‌های بیماران کشور به این محصول حیاتی است و با اجرای طرح بهره‌وری و افزایش تولیدات، ضمن سه شیفته کردن چرخه تولید، آمار تولید به هشت هزار بطری سرم در روز افزایش خواهد یافت.

دیدگاهی وجود ندارد!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.